Stickcafé

Börjar igen onsdagen den 16 september  kl 9.30 - 12.00. Kerstin Larsson från Strokeföreningen  håller samman gruppen. Förmiddagsfika till självkostnadspris 15 kronor!

Kultursopplunch

En torsdag i månaden kl.12.00 serverar vi soppa på Husknuten. Någon kommer och underhåller och så dricker vi kaffe till. Alla är välkomna! Håll utkik på Föreningsaktuellt i HP om datum!

Onsdagsträff

En onsdag i månaden kl.15.00 bakar vi våfflor. Dessutom kommer någon och håller föredrag. Alla är välkomna! Håll utkik på Föreningsaktuellt i HP om datum!

Canasta

Inger Andersson och Lasse Sandberg kommer och spelar kortspelet Canasta med oss. Första gången tisdag den 15 september kl. 13.00 - 16.00.

Anmäl er till receptionen på telefonnummer 035-15 22 71, begränsat antal 20 personer.

Pris inkl. fika 20 kronor!

Måla som du kan

ITill våren fortsätter målarkursen som leds av Hans Andersson. Den startar torsdagen den kl 13.00 - 15.00 och fortsätter varannan torsdag. Kostnad 400 kronor för 8 gånger plus fika. Är du intresserad är det bara att komma och prova på. Välkommen!

Scrapbooking

Onsdagen den  kl 13.00 - 15.30. Tillverka ditt eget födelsedagskort! Eva Ödman kommer och lär oss nya tekniker. Fika och material till självkostnadspris!

Samhällsinformation

En måndag i månaden kl 14.00 får vi besök av Rädda Barnen, Begravningsbyrån och ABF. Läs mer i kalendern om varje tillfälle! Husknuten bjuder på fika!

Datorrum

Här finns tre datorer med internetuppkoppling. Datorrummet är öppet för Husknutens medlemsorganisationer vardagar kl 09-15 när inte kurser pågår här. För rumsbokning till kurser och tillgänglighet övrig tid, kontakta receptionen.

Hjälpmedelsutställning

I Husknuten finns en utställning och försäljning av hjälpmedel till nytta i vardagen för syn, hörsel och datakommunikation. Här visas även rullstol, lift och reglerbar säng. Annat som hör till utställningen är informationsmaterial om sexualitet och funktionsnedsättning. Böcker och filmer inom detta område finns att låna genom konsulenten, Hälsa och funktionsstöd, Region Halland, tfn 035-14 61 11.

Föreningshuset Husknuten • Sperlingsgatan 5, 302 48 Halmstad • Tfn 035-15 22 71 • Epost husknuten@telia.com