Stickcafé

Börjar tisdagen den 11 september kl 9.30 - 12.00.Kerstin Larsson från Strokeföreningen  håller samman gruppen. Förmiddagsfika till självkostnadspris!

Kultursopplunch

En torsdag i månaden kl.12.00 serverar vi soppa på Husknuten. Någon kommer och underhåller och så dricker vi kaffe till. Alla är välkomna! Håll utkik på Föreningsaktuellt i HP om datum!

Onsdagsträff

En onsdag i månaden kl.15.00 bakar vi våfflor. Dessutom kommer någon och håller föredrag. Alla är välkomna! Håll utkik på Föreningsaktuellt i HP om datum!

Canasta

Inger Andersson och Lasse Sandberg kommer och lär oss spela kortspelet Canasta. Första gången tisdag den 14 augusti kl. 13.00 - 16.00. Fika till självkostnadspris!

Måla som du kan

I höst fortsätter målarkursen som leds av Torgny Wahrenberg och Hans Andersson. Den startar torsdagen den 6 september kl 13.00 - 15.00 och fortsätter varannan torsdag. Kostnad 400 kronor för 8 gånger plus fika. Är du intresserad är det bara att komma och prova på. Välkommen!

Scrapbooking

Onsdagen den 10 oktober kl 13.00 - 15.30. Tillverka ditt eget födelsedagskort! Ewa Ödman kommer och lär oss nya tekniker. Fika och material till självkostnadspris! Vi bestämmer fler datum efterhand.

Samhällsinformation

En måndag i månaden kl 14.00 får vi besök av Handikappkonsult, Röda Korset och Civilförvsrsförbundet.Läs mer i kalendern om varje tillfälle! Husknuten bjuder på fika!

Datorrum

Här finns sex datorer med internetuppkoppling. Datorrummet är öppet för Husknutens medlemsorganisationer vardagar kl 09-15 när inte kurser pågår här. För rumsbokning till kurser och tillgänglighet övrig tid, kontakta receptionen.

Hjälpmedelsutställning

I Husknuten finns en utställning av hjälpmedel till nytta i vardagen för syn, hörsel och datakommunikation. Här visas även rullstol, lift och reglerbar säng. Annat som hör till utställningen är informationsmaterial om sexualitet och funktionsnedsättning. Böcker och filmer inom detta område finns att låna genom handikappkonsulenten, Region Halland, tfn 035-14 61 11.

Kalender
I vår kalender hittar du aktuella händelser kring Husknuten.

Aktuella evenmang:
2018-12-13 Luciafirande Läs mer »
2018-12-04 Scrapbooking Läs mer »
2018-12-01 Öppet hus / Föreningsdag Läs mer »
Kalender

Föreningshuset Husknuten • Sperlingsgatan 5, 302 48 Halmstad • Tfn 035-15 22 71 • Epost husknuten@telia.com