Talande webb

Husknutens webbplats är ansluten till Talande Webb. Talande Webb är ett hjälpmedel som gör att webben talar. Talande Webb läser upp webbsidor och pdf-filer, markerar den text som läses upp, sparar uppläst tal som mp3 och ger dig möjlighet att använda läslinjal eller skärma av för att hålla fokus på det du läser. Talande Webb är gratis för dig som användare.

För att komma igång och använda Talande Webb ska du börja med att ladda ner Talande Webb-programmet. Det tar inte många minuter och du behöver inte göra några installationer. Spara bara filen där du vill ha programmet och kör den för att starta.

Ladda ner

Talande Webb kräver ingen installation. Du laddar bara ner programfilen och sparar den där du vill att programmet ska ligga, exempelvis på datorns skrivbord. Du kan också spara programmet på ett usb-minne eller en cd-skiva om du vill kunna ta med dig Talande Webb och använda på andra datorer. För att ansluta dig till Talande Webb, följ instruktionerna på www.funkaportalen.se/Tema/Ljud/Ladda-ner/

På webbplatsen finner du mer information om hur Talande webb fungerar, tekniska krav och svar på vanliga frågor.

Har du synpunkter på tjänsten, kontakta oss på info@foreningshusethusknuten.se

Föreningshuset Husknuten • Sperlingsgatan 5, 302 48 Halmstad • Tfn 035-15 22 71 • Epost husknuten@telia.com