Lättläst
Det här är Husknutens lättlästa webbsidor.
Här kan du läsa om Husknuten
och vad vi arbetar med.
Om du vill lyssna på sidan
klickar du på Talande webb högst upp på sidan.
(Startsida)
Det här är Husknuten
Husknuten är ett hus
för funktionshinderföreningar.
Här finns fler än 30
av Hallands funktionshinderföreningar
och du är alltid välkommen att kontakta dem.
Du som är medlem i någon av våra föreningar
eller i någon annan funktionshinderförening
är välkommen att besöka oss.
Här kan du fika i vårt café,
lyssna på musik eller delta i våra arrangemang.
Du kan också följa med på utflykter
som föreningarna ordnar.
Vår reception har öppet måndag - torsdag
mellan klockan 9 och 16, fredag 9-13.
På telefon når du oss säkrast
på vardagar mellan klockan 9-12.30.
Vårt telefonnummer är 035-15 22 71.
Låna våra lokaler helt gratis
Vi har flera lokaler för kurser, möten
och andra aktiviteter.
Lokalerna är anpassade
för människor med funktionsnedsättning
och vi lånar ut lokalerna gratis
till funktionshinderföreningar
och andra föreningar för människor
med funktionsnedsättning.
(Sida Aktiviteter)
Husknuten har många aktiviteter
Här finns ett café där du kan använda internet,
fika och träffa andra.
Två gånger varje månad
har vi olika uppträdanden här.
Det är på eftermiddagen på onsdagar
eller på lunchen på torsdagar.
För dig som vill gå en kurs
finns det många kurser att välja på.
Stickcafé
Onsdagar mellan 09.30 - 11.30 samlar Kerstin
Larsson från Strokeföreningen gruppen.
Vi bjuder på förmiddagsfika. Drop in!